Remarcare în Munţii Godeanu

În perioada 9 – 28 august 2014 Asociaţia Montană Carpaţi a organizat în colaborare cu Serviciul Public Judeţean Salvamont Gorj o nouă etapă a programului „Voluntar în Carpaţi 2014”, de data aceasta în Masivul Godeanu.

Munca efectivă a constat în revopsirea marcajelor, montarea a aproximativ 50 stâlpi indicatori pe toată lungimea crestei, ridicarea de momâi şi lespezi ca suport pentru marcaje. Poteca semnalizată cu Cruce Roşie a fost mutată pe o porţiune de pe vechiul amplasament, acum urmând drumul de acces construit până în creastă.

Traseele avute în vedere au fost:

• Bandă Roşie Şaua Soarbele – Curmătura Olanelor
  • Cruce Roşie Lacul lui Iovan – Piatra Scărişoarei

Buna desfăşurare a acţiunii a depins în mare parte de aportul voluntarilor cărora le mulţumim pentru prezenţă, entuziasm, devotament şi efortul depus. Le suntem recunoscători că au fost alături de noi în ciuda vremii nu tocmai prielnice unei acţiuni de remarcare voluntarilor:

• Alexandra Enescu – Bucureşti
  • Raluca Bara – Bucureşti
  • Corina Mihaela Alexandru - Bucureşti
  • Ioan Bodnar – Braşov
  • Emilian Stoica – Racoviţa (Sibiu)
  • Albert Maxim – Ploieşti
  • Tamara Dogariu – Bucureşti
  • Yvonne Dogariu – Bucureşti

Alte detalii:

Munţii Godeanu au, prin izolarea şi relieful lor, un specific cu totul aparte. Creasta, formată din păşuni întinse şi domoale cu înălţimi de peste 2000 de metri e mărginita ori de abrupturi de sute de metri către căldările glaciare, ori de pante line pe care pădurile de fag se termină brusc în golul alpin dând un caracter neobişnuit zonei iar în Piatra Iorgovanului formaţiunile şi abrupturile calcaroase par desprinse din alte locuri. În zilele senine de pe creastă ai o privelişte care cuprinde Munţii Banatului, Cernei, Ţarcu, Vâlcan, Retezat şi în zare chiar Munţii Parâng şi Apuseni.

Deşi profilul crestei asigură orientarea pe vreme cu vizibiltate bună, ceaţa şi vremea rea fac dificilă găsirea direcţiei de urmat. Lipsa semnalului telefonic pe porţiuni întinse precum şi orientarea vizuală dificilă pe vreme nefavorabilă au determinat salvamontiştii gorjeni să implementeze un experiment în premieră la nivel naţional, prin numerotarea cu un anumit cod a stâlpilor, ridicarea coordonatelor topografice a acestora şi realizarea unei harţi digitale cu repartiţia teritorială a acestora în masiv.

Sursa: http://www.gorjeanul.ro/realitatea-gorjeana/proiect-in-premiera-nationala-in-muntii-gorjului-zeci-de-voluntari-si-salvamontisti-au-marcat-masivul-godeanu#.VCsRw_mSzHy

Cei care doresc să se alăture acțiunilor „Voluntar În Carpaţi” o pot face în calitate de voluntari la acțiunile pe teren sau în calitate de colaboratori ai echipei de organizare, sponsori, parteneri (logistică, media, parteneri locali). Cei interesați pot primi mai multe informații dacă îşi manifestă intenţia la adresa  asociatie@carpati.org sau prin înscrierea în baza de date la http://asociatie.carpati.org/formular/voluntar-in-carpati/1/.

Coordonator:

Florin Fratu ( florin.fratu@carpati.org )

Organizatori:
Marius Coviltir ( marius@carpati.org )
Alex Pologea ( alex.pologea@carpati.org )

Detalii:

Articol publicat pe portalul HotNews:

Marcajele traseelor turistice din Munţiii Godeanu vor fi refăcute în luna august

Articole publicate în gazeta Gorjeanul:

„Voluntar în Carpaţi 2014”, Salvamontişti şi voluntari, la remarcarea traseelor din masivul Godeanu

Articol publicat în gazeta Opinia Timişoarei:

Se strigă adunarea în Valea Cernei! Iubeşti muntele? Dă o mâ de ajutor la refacerea marcajelor turistice!

Albume foto:

Remarcare Munţii Godeanu, 01 - 31 august 2014

Recunoaştere Godeanu, septembrie 2013

Impresii voluntar – Alexandra Enescu.

"Despre Godeanu și necesitatea marcajelor

Ploaie. Frig. Vânt. Ceață de tăiat cu cuțitul. Eram undeva pe un plai, la câteva zeci de minute de tabără, dar nu vedeam nimic în jur, și nu văzusem nimic nici până acolo.Cu toate hainele impermeabile pe mine, căram pietre de colo-colo pentru momâile ce aveau să fie fixate în ziua următoare. Laura, cu busola, și cu câte o lespede mare în brațe, stabilea unde să le punem. Nu eram conștientă cât timp trecea de la o momâie la alta, sau unde mă aflam, nici măcar unde trebuia să ajung. Tot ce vedeam era ”ceața de Godeanu”, și pe Laura, care era atât de hotărâtă și implicată în ceea ce făcea. Oare cum ar fi fost dacă eram în același loc, dar în altă ipostază? Mi-am amintit de ziua în care au venit cei de la Digi în Făgăraș și m-au întrebat de ce e nevoie de marcaje...

În prima parte a celei de-a doua zi a fost senin, și am avut ocazia să văd cât de puțin mersesem de fapt, și cât de mult ne învârtisem să căutăm puncte de reper. Ne-am întâlnit și cu ”Gugumanul”, care nu părea prea încântat de ce făceam, și ne-a spus cu un fel de tristețe că i-am scurtat drumul, și că de obicei se pierdea pe acolo, lăsând să se subînțeleagă anumite lucruri. Nu știu de ce, dar am simțit nevoia să îmi cer scuze, și am făcut-o într-un mod sarcastic, dar fără să vreau. O parte din mine era de acord cu el, o parte nu. Cert e că Godeanu chiar are ceva... și-ți vine să te tot pierzi...

Cred că mi-am găsit muntele ”de suflet”. Chiar daca probabil e prea devreme să spun asta. Godeanu parcă trăiește, și parcă se joacă. Te face să te pierzi în gânduri, să îl admiri, să i te supui, să îl cauți, să te uiți cu gura căscată la apusurile și răsăriturile lui, să vrei să îl înțelegi și să îl înțelegi fără să îți dai seama. Se schimbă tot timpul, și poate de-aia simt că rezonez cu el. O clipă e senin, apoi vine ca de nicăieri o ceață colorată, apoi plouă. Dar nu poți și nu te lasă să te superi pe el, pentru că e al tău!

De ce e nevoie de marcaje? Pentru că iubim natura, dar iubim și oamenii."

Impresii voluntar – Mineta Gabriela Leonte

"Nu sunt bună la povestit, însă vroiam să consemnez faptul că remarcarea în Godeanu în perioada 15-18 august 2014 a fost prima mea acţiune de remarcare şi înscriere ca voluntar în Asociaţia Montana Carpaţi, acţiune la care am participat împreună cu fetiţa mea de 11 ani, Anna Maria Tutunaru.

Pot spune că a fost o nouă experienţă în viaţa noastră: am cunoscut persoane noi pasionate de munte, am descoperit munţi pe care nu i-am văzut niciodată. Fetiţa mea a fost atât de încântată că a stat la cort (cu toate că în anumite momente când vântul era napraznic şi ne intra până la oase ar fi preferat să fie la cort la mare...), că a cunoscut persoane noi cu care să poată să interacţioneze (vorbeşte foarte mult....), că a mers pe munţi şi că a putut şi ea să dea cu pensula cu vopsea, încât după 3 săptămâni de la această acţiune când am întrebat-o unde mergem în weekend, la munte la remarcare sau la nişte prieteni în jud. Vrancea, a răspuns fără să ezite "la remarcare".

Sper ca de acum încolo acesta să fie un mod de a ne petrece timpul liber îmbinând utilul cu plăcutul, munca cu vizitele la munte, să o pot face să fie mai responsabilă prin muncă şi în acelaşi timp să-i arăt frumuseţile ţării noastre."